از بلوط می توان برای افزایش گردش خون در کودکان استفاده نمود

بلوط ها می توانند هیبریدهای زنده ای تولید کنند که قادر به تولید بلوط هستند، تک درختان بلوط معمولاً حدود 30 سال طول می کشد تا بلوط تولید کنند.

محصولات ماست بسیار متغیر هستند، تنوع در تولید بلوط اغلب در نتیجه گرده افشانی ضعیف، یخبندان دیررس بهاره یا خشکسالی است.

در اواخر فصل، سرخرطومی بلوط نیز می تواند یک عامل باشد.

علاوه بر این، درختان منفرد تولیدکنندگان بلوط خوب، متوسط یا ضعیف خواهند بود و ممکن است تفاوت های ژنتیکی داشته باشند که بر بلوغ تولید مثلی آنها تأثیر بگذارد.

اگرچه پیش‌بینی تولید بالقوه بلوط در طول هر سال دشوار است، درختان با قطر بزرگ‌تر با تاج‌های بزرگ‌تر معمولاً بلوط‌های بیشتری نسبت به درختان با قطر کوچک‌تر با تاج‌های کوچک‌تر تولید می‌کنند.

با این حال، در برخی گونه ها، تولید بلوط پس از رسیدن درخت به اندازه قطر آستانه شروع به کاهش می کند.

بلوط

نوزده گونه – و هیبریدهای متعدد – از بلوط در میسوری یافت می شود. این گونه ها به دو گروه تقسیم می شوند: گونه بلوط قرمز (یا سیاه) و گونه بلوط سفید.

بلوط های درختان گروه بلوط قرمز 15 ماه طول می کشد، دو فصل رشد، و به دلیل داشتن اسید تانیک، تلخ هستند.

بلوط های بلوط سفید کمتر تلخ هستند و در سه ماه، یک فصل رشد، بالغ می شوند.

هر پاییز، درختان گروه بلوط قرمز ترکیبی از بلوط های کوچک و نابالغ در رشد سال جاری و بلوط های بالغ در رشد سال قبل خواهند داشت.

بنابراین، گونه‌های گروه بلوط قرمز می‌توانند محصول بلوط را در سال‌ها با یخبندان اواخر بهار فراهم کنند که ممکن است محصول بلوط سفید را از بین ببرد.

با این حال، در هر دو گروه، تولید بلوط از سال به سال بسیار غیر قابل پیش بینی باقی می ماند.

تحقیقات نشان داده است که به طور متوسط، بیشتر گونه ها از هر سه یا چهار سال، تنها یک سال محصول خوبی از بلوط تولید می کنند.