استفاده از ورق گالوانیزه رنگی طرح سفالی به جای میز پینگ پنگ

به لطف مقاومت در برابر خوردگی عالی و کارایی اقتصادی، ورق گالوانیزه رنگی طرح سفال یا ورق‌های فولادی با روکش روی در حال حاضر در بسیاری از زمینه‌ها مانند خودرو، مصالح ساختمانی، وسایل برقی، لوله‌های آب و پایه‌های پشتیبانی از پانل‌های خورشیدی استفاده می‌شوند که باعث بهبود کیفیت و گسترش می‌شوند.

عمر محصولات سازه ای فولادی که از این ورق ها استفاده می کنند با این حال، ورق های فولادی گالوانیزه به دلیل قابلیت استفاده ضعیف در جوشکاری شناخته می شوند، زیرا می توانند پاشش و بخار ایجاد کنند و همچنین باعث نقص تخلخل شوند.

مواد مصرفی جوش سری 1Z برای ورق های فولادی گالوانیزه به منظور بهبود قابلیت استفاده و مقاومت در برابر تخلخل در حین جوشکاری توسعه یافته است. در این مقاله به بررسی انواع ورق های فولادی گالوانیزه و مواد مصرفی جوش سری 1Z پرداخته شده است.

اینها ورق های فولادی هستند که تحت رایج ترین روش تولید می شوند که در آن ورق های فولادی در یک حمام روی مذاب با دمای بالا غوطه ور و گالوانیزه می شوند.

روش مشابهی روش گالوانیله گرم است که در آن ورق ها در مخلوط مذاب روی و آلیاژ آهن 8 تا 10 درصد آبکاری می شوند. ورق های فولادی گالوانیل شده گرم که ورق های فولادی GA نامیده می شوند، مواد اصلی فولادی برای ساخت خودرو هستند.

ورق های فولادی الکتروگالوانیزه در حالی که در حمام روی مذاب غوطه ور می شوند با روی آبکاری می شوند. آنها دارای یک پوشش نازک و یکنواخت هستند و عمدتاً در وسایل برقی استفاده می شوند.

ورق های فولادی الکتروگالوانیزه پیش رنگ شده با فیلم آلی آنها ورق های فولادی گالوانیزه هستند که روی آنها پوشش روی با یک لایه اضافی از رزین یا فیلم آلی پوشانده شده است این مقاومت در برابر خوردگی بهتری را فراهم می کند و همچنین جذاب به نظر می رسد.

بزرگترین مشکل در جوشکاری ورق های فولادی گالوانیزه ایجاد عیوب تخلخل مانند سوراخ های دمشی، چاله ها و پاشش است. قابلیت استفاده جوشکاری ورق های فولادی گالوانیزه بسته به وزن در واحد سطح پوشش فیلم Zn روی ورق های فولادی متفاوت است.