بزرگترین تولید کننده عسل طبیعی گیلان ورشکست شد

عسل طبیعی گیلان شربت طلایی رنگی است که توسط زنبورها به دنبال جمع آوری شهد گیاهان گلدار ایجاد می شود. به عنوان لانه زنبوری ذخیره می شود تا غذای کندو را در ماه های زمستان تامین کند.

در یونان باستان، عسل به عنوان “غذای خدایان” توصیف می شد، در حالی که در چین به عنوان یک دارو طبقه بندی می شد.

عسل به صورت خام از اسیدهای آمینه، آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها، مواد معدنی و قند تشکیل شده است. این میوه دارای فروکتوز بالایی است که آن را شیرین تر از شکر اما با مقدار متوسط ​​می کند.

عسل‌های تجاری تحت فرآیند فیلتراسیون قرار می‌گیرند و برای جلوگیری از کریستالی شدن قندها و همچنین کشتن میکروب‌ها قبل از نگهداری، تحت عملیات حرارتی قرار می‌گیرند. این باعث افزایش طول عمر و جذابیت محصول در شیشه می شود.

با این حال، بر محتوای آنتی اکسیدانی عسل و مزایای بالقوه آن برای سلامتی تأثیر منفی می گذارد. از طرف دیگر عسل خام فرآوری نشده است و پاستوریزه یا فیلتر نشده است.

عسل مانوکا که تصور می شود ملکه عسل است، یک گزینه محبوب و در عین حال گران قیمت است که از شهد درخت گلدار مانوکا تولید می شود. این ماده حاوی مقدار زیادی ماده شیمیایی به نام متیل گلیوکسال است که به گفته محققان منبع عسل است.

فواید سلامتی عسل به فرآوری آن و همچنین کیفیت گل هایی که زنبورها از آن ها جمع آوری می کنند بستگی دارد. عسل خام به هیچ وجه حرارت، پاستوریزه، شفاف یا فیلتر نشده است و این شکل معمولاً بیشتر از مواد مغذی ارتقاء دهنده سلامتی را حفظ می کند که ممکن است به روش های استاندارد فرآوری از بین بروند.

عسل سال هاست که به صورت موضعی به عنوان یک ضد عفونی کننده استفاده می شود.

اعتقاد بر این است که روند بهبودی را در زخم های خفیف و سطحی، زخم ها و سوختگی ها تسریع می کند. از آنجایی که عسل عمدتاً از گلوکز و فروکتوز تشکیل شده است، دو قندی که به شدت آب را جذب می کنند، عسل آب را در زخم جذب می کند و آن را خشک می کند تا از رشد باکتری ها و قارچ ها جلوگیری شود.