تاریخچه انگشتر الماس

داستان الماس: اختراع یک DesireBeing که با انگشتر یک نفره الماس پیشنهاد شده است، آرزوی بسیاری از زنان است و داشتن یک جواهر با این سنگ قیمتی ایده آل مصرف برای بسیاری است.

اما این رویا از کجا می آید؟ آرزوهای ایجاد شده پیرامون الماس در چه زمینه های تاریخی گذشت تا با تصویری که دارد به امروز رسید؟

تاریخچه الماس با تاریخ جامعه مدرن ازدواج می کند و ارزش آن از ساخت و ساز ساخته شده در طول قرن ها ناشی می شود. نماد جاودانگی – از آنجایی که سخت ترین ماده موجود است –، کمیاب بودن، زیبایی و تجمل، این مفهوم همیشه به این شکل نبود، آنقدر که ممکن است باورنکردنی به نظر برسد.

اکنون تاریخچه الماس را کشف کنید.

کشف الماس
اولین الماس ها در حدود 3000 سال پیش یعنی حدود 800 سال قبل از میلاد در چشم هندی ها می درخشیدند. از آنجایی که این سنگ با نور تعامل دارد و درخشش منحصر به فردی را منعکس می کند، طبق مطالعات انجام شده احتمالاً از این سنگ به عنوان یک طلسم شانس و در دکوراسیون استفاده می شده است.

در ابتدا، الماس تنها در رودخانه‌های هند و بعداً در جنگل‌های برزیل، نتیجه یک شکل‌گیری زمین‌شناسی در طول سال‌ها یافت شد.

الماس توسط یک ماده شیمیایی منفرد به نام کربن در اعماق بیش از 120 کیلومتری زیر زمین تشکیل می شود. شرایط فشار بالا (30000 برابر فشار اتمسفر) و دما (1000 تا 4000 درجه سانتیگراد) برای تبدیل کربن به الماس ایده آل است.

پس از شکل گیری از این شرایط، سنگ قیمتی از طریق فوران های آتشفشانی به سطح زمین آورده شدند که سنگ های کیمبرلیت را تشکیل دادند که در داخل، سنگ های الماس قرار دارند. رسوبات الماس به عنوان “رسوبات آبرفتی” شناخته می شوند و با فرسایش در طی هزاران سال، به رودخانه ها و دریاها ختم می شوند.

آغاز تصویری از ثروت
تا پایان قرن نوزدهم، الماس با مصارف مختلف در جامعه مورد استفاده قرار می گرفت.

– اسکندر مقدونی اولین گوهر را به اروپا برد، جایی که اعتقاد بر این بود که قطعاتی از ستارگان سقوط کرده است.

– انواع امید آبی و کوه نور در قرون وسطی رایج شد.

صادرات سنگ

– برخی از انواع توسط پاپ کلمنت، در قرون تاریک، به عنوان تلاشی برای درمان بیماری ها استفاده می شد – البته بدون موفقیت.

– خانواده سلطنتی و اشراف مجارستان، بوهمیا، انگلستان، فرانسه، اسپانیا، اتریش و سایر کشورهای اروپایی شروع به هدیه دادن به ملکه های خود با سنگ، به عنوان اولین نشانه از یک سنگ قیمتی و صادرات فیروزه کردند.

– در سال 1477، آرشیدوک ماکسیمیلیان یک حلقه الماس به عنوان پیشنهاد ازدواج به مریم بورگوندی پیشنهاد داد و این سنت را آغاز کرد که تا به امروز از حلقه نامزدی می شناسیم.

– در سال 1837، Tiffany & Co ایجاد شد. (تیفانی، یانگ و الیس، در آن زمان)، یکی از بزرگترین جواهرات فروشی های تمام دوران که گل سرسبد آن انگشتر الماس است.

اولین حلقه نامزدی با نماد شناسی / آرشیدوک ماکسیمیلیان و همسرش مری اهل بورگوندی

افزایش مقیاس در تولید
این کاربردها اما همیشه در مقیاس کوچک بودند. اما تا اینکه در سال 1870 بزرگترین و غنی ترین ذخایر آبرفتی جهان کشف شد: معادن آفریقای جنوبی، در دهانه رودخانه نارنجی.

و از آنجا بود که تولید با تن‌ها حفاری و آغاز هجوم الماس به اندازه‌ای که امروز می‌شناسیم به دست آورد. در آن زمان بود که سرمایه گذاران اصلی آن زمان متوجه شدند که برای کنترل تولید الماس باید متحد شوند.

به این ترتیب آنها می توانستند این گمانه زنی را مهار کنند که دیگر کمبودی در این بازار وجود ندارد. از این گذشته، این کمبود است که باعث نادر بودن و در نتیجه ارزش بالایی می شود.

بنابراین، در سال 1888، آنها De Beers Consolidated Mines Ltd. را تأسیس کردند، شرکتی که تمام زنجیره تجارت جهانی الماس را کنترل کرد.

سقوط در بازار و نیاز به چرخش
با این حال، در دهه 1930، به دلیل بحران سال 1929 ناشی از سال های پس از جنگ جهانی اول، “سال های درخشان” الماس کاهش یافت.

تاجر سنگ قیمتی

رکود اقتصادی جهانی که برای گذاشتن غذا روی میز پول می خواست، جایی برای تجملاتی مانند حلقه نامزدی باقی نگذاشت.

در مواجهه با این وضعیت، هری اوپنهایمر، وارث De Beers، فرآیند تبلیغاتی را برای تغییر موقعیت بازار الماس در ایالات متحده آغاز کرد.

با تصویر جدید، الماس به یک کالای ضروری برای مردان جوان تبدیل می‌شود تا عدالت را در مورد خواستگاران خود انجام دهند تا از آنها خواستگاری کنند. بدون حلقه، اعتبار داماد به اندازه کسانی که پول و کلاس لازم را برای جذب زنان جوان با جواهرات به عنوان هدیه داشتند، نخواهد بود.

جالب است بدانید که در ساخت انگشتر با سیم مسی نازک استفاده می شود.

تقویت ایده عشق عاشقانه، همراه با تبلیغات دولتی در سراسر جهان برای احیای اقتصاد و ایده زندگی بهتر، زمینه ساز کاشت تصویر الماس به عنوان یک آیتم آرزو بود.