توت فرنگی در ایران به عنوان گل آرایی در مجالس عروسی استفاده می شود

مواد مغذی موجود در توت فرنگی در ایران به دفاع از بدن در برابر شرایط زیر کمک می کند.

توت فرنگی به دلیل محتوای آنتوسیانین و کورستین ممکن است به محافظت در برابر بیماری قلبی کمک کند. یک مطالعه در سال 2019 گزارش داد که آنتوسیانین با کاهش خطر حملات قلبی ارتباط دارد. علاوه بر این، طبق تحقیقات سال 2016، کورستین دارای خواص ضد التهابی است که به نظر می رسد خطر ابتلا به تصلب شرایین را کاهش می دهد.

پتاسیم موجود در توت فرنگی از سلامت قلب نیز حمایت می کند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) منبع معتبر بیان می کند که رابطه معکوس بین مصرف پتاسیم و خطر بیماری قلبی وجود دارد.

یک متاآنالیز در سال 2016، 11 کارآزمایی بالینی را برای ارزیابی ارتباط بین مصرف فلاونوئیدهای غذایی و سکته مورد بررسی قرار داد. آن ها دریافتند که مصرف این ترکیبات ممکن است ارتباط معکوس با احتمال این بیماری داشته باشد.

پس از تنظیم نتایج برای عوامل خطر قلبی عروقی، نویسندگان به این نتیجه رسیدند که رژیم غذایی حاوی فلاونوئیدها ممکن است به طور متوسط خطر سکته را کاهش دهد.

بر اساس بررسی منبع مورد اعتماد در سال 2016، ترکیبات مغذی موجود در توت فرنگی و سایر انواع توت ها ممکن است به محافظت در برابر برخی سرطان ها کمک کند.

آنها در درجه اول در پیشگیری از سرطان های دستگاه گوارش و سینه مفید هستند، اما به میزان کمتری ممکن است به پیشگیری از سرطان های ریه، پروستات، کبد و پانکراس کمک کنند. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که مطالعات ذکر شده، مطالعات حیوانی بودند، که به طور خاص به توت فرنگی، بلکه به طور کلی توت ها را بررسی کردند.

به جای شناسایی یک ترکیب مسئول این محافظت، نویسندگان حدس زدند که این مزیت احتمالاً ناشی از اثر ترکیبی همه ترکیبات موجود در توت فرنگی است که با هم کار می کنند. در نتیجه، مصرف توت فرنگی ممکن است در برابر سرطان های دهان، سینه، ریه و مری محافظت کند، اما تحقیقات بیشتری لازم است.