خرمای بم امروز در بازار با تخفیف بالا 60 درصد به دست مشتریان می رسد

نخل خرما یکی از اولین گیاهان چند ساله اهلی است که برخی از فسیل‌های آن نشان می‌دهد که این درخت حدود 50 میلیون سال است که وجود داشته است.

حدود 5000 سال است که در شبه جزیره عربستان، خاورمیانه، شمال آفریقا و جنوب آسیا رشد می کند به طور کلی، با توانایی آن در تحمل دماهای نسبتاً بالا، شوری و خشکسالی مشخص می شود.

برای تولید خرمای بم امروز، درخت خرما نیاز شدیدی به تابستان نسبتاً گرم و طولانی دارد. نخل خرما از خانواده Arecaceae است و یک گیاه گلدار دوپایه است که می تواند 100 سال عمر کند.

معمولا گرده افشانی مصنوعی درخت خرما از اواخر فوریه تا اوایل اسفند آغاز می شود مراحل رشد و رسیدن میوه به رقم بستگی دارد طبقه بندی ارقام به ارقام زودرس، میانی و دیررس که بلوغ میوه به ترتیب در ژوئن، آگوست و اواخر سپتامبر انجام می شود، معمول است.

در سراسر جهان، تعداد ارقام خرما زیاد است، و در سطح کشور، این تعداد ممکن است بین 300 تا 600 رقم در تولیدکنندگان عمده کشور شناخته شده باشد.

در هر کشور، تعداد ارقام با اهمیت تجاری بسیار محدود است به طور کلی، نام ارقام، وابسته به کشور است، با برخی از نام های ارقام که به طور گسترده معامله می شوند. یک رقم ممکن است در کشورهای مختلف نام های متفاوتی داشته باشد.

میوه خرما، خرما، توت یا دروپه ای است متشکل از یک دانه غیر خوراکی که توسط یک اندوکارپ فیبری، پوستی مانند، یک مزوکارپ گوشتی و پوست میوه  احاطه شده است.

معمولاً میوه مستطیلی است، اگرچه تنوع زیادی در شکل، اندازه، رنگ و همچنین کیفیت و بافت وجود دارد. وزن خرما بین 4 تا 36 گرم است. طول، 2-7.5 سانتی متر؛ قطر، 1.3-4 سانتی متر؛ و حجم، 5-19 سانتی متر.

قسمت خوراکی خرما 85 تا 92 درصد وزن کل میوه را تشکیل می دهد. رشد خرما از پنج مرحله مورفولوژیکی متمایز می گذرد که به طور گسترده با نام های عربی آنها شناخته می شود: در اندازه کامل، خلال، رنگ خرما زرد یا قرمز است، با سایه‌ها و رنگ‌های متفاوت، و خرمای زرد رنگ اکثریت را نشان می‌دهد. بلوغ خرما 10-15 هفته پس از گرده افشانی شروع می شود و در یک دوره طولانی مدت حدود 6-8 ماه انجام می شود.