دیدن سنگ نمای ساختمان در رشت عجیب که همه را متحیر کرد

سنگ نمای ساختمان در رشت منبع ارزشمندی برای مطالعات تکنولوژیک هستند، اما به نظر می رسد هنوز از پتانسیل آنها به طور کامل استفاده نشده است.

مواردی که در آن مقدار زیادی مواد از یک رخنمون شناخته شده بریده شده، آسیاب شده و صیقل داده شده است، مورد توجه ویژه است. موقعیت چینه شناسی مواد را اغلب می توان بر اساس اطلاعات شناخته شده از رخنمون تشخیص داد، و انبوه سطوح برش جزئیات زیادی را برای بررسی ارائه می دهد.

نمونه‌هایی از مواد جالب تکنولوژیک شامل دال‌های سنگ آهک مزوزوئیک در ایتالیا، دال‌های ماسه‌سنگ سنوزوئیک با فسیل‌های اثر فلیش در شهرهای استانی پیرنه اسپانیا و ماسه‌سنگ تورونی با حفره‌های سخت پوستان از زاکسن در آلمان است که در بسیاری از بناهای تاریخی در درسدن و برلین.

سنگ آهک اردوویسین از اسکاندیناوی، بالتیکا، و شمال غربی روسیه برجسته است، که برای صدها سال به عنوان سنگ ساختمانی عالی برای سنت پترزبورگ، استکهلم، کپنهاگ و بسیاری از شهرهای هانسی تا جایی که بوده استخراج می شد.

در قرون وسطی به عنوان بالاست کشتی حمل می شد. سنگ های ساختمانی آن سنگ آهک اردوویسی اسرار بسیاری را فاش کرد و به اکدال و بروملی در ایجاد ichnotaxa جدید کمک کرد.

اینها شامل سنگ های ساختمانی، ماسه، سنگدانه ها، خاک رس و مواد اولیه سیمان است.

هزینه بالای حمل و نقل این محصولات فله ای مستلزم آن است که سنگ های منبع تا حد امکان به محل استفاده نزدیک باشند، اما معمولاً هزینه های استخراج و تصفیه کم است. سابقه طولانی استفاده مجموعه ای از تجربیات را در مورد مواد اولیه مطلوب و خواص آنها ایجاد کرده است.

امروزه در کشورهای توسعه‌یافته، دانش زمین‌شناسی نه تنها برای اطمینان از رعایت مشخصات فنی، بلکه برای کشف و ترسیم منابع خاصی که به بهترین وجه با برنامه‌ریزی توسعه زمین سازگار است و مشکلات زیست‌محیطی را به حداقل می‌رسانند، به کار می‌رود.

برخی از محصولات سنگ صنعتی برای صادرات به اندازه کافی ارزشمند هستند، مانند خاک رس برای سرامیک و سنگ های زینتی برای استفاده تزئینی در ساختمان ها.