فروختن انبه خشک به صورت مستقیم در بازار ممنوع اعلام شد

انبه خشک یک نسخه کم آب از همتای تازه خود است. کاهش فعالیت آب باعث پایداری آن در قفسه و کاهش فساد می شود.

این مقاله به بررسی تغذیه، فواید، معایب احتمالی و مواردی که هنگام خرید انبه خشک باید به آن توجه کرد، می پردازد.

انبه خشک ویتامین C را فراهم می کند، که با عمل به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی، پوستی سالم و سیستم ایمنی قوی را تقویت می کند – ترکیبی که با رادیکال های آزاد مبارزه می کند تا از آسیب سلولی و بیماری های مزمن محافظت کند

علاوه بر این، محتوای ویتامین A و فولات آن از سلامت چشم و سنتز DNA پشتیبانی می کند با این وجود، انبه خشک علاوه بر تامین مقادیر زیاد ویتامین، کالری و قندهای طبیعی نیز دارد که در صورت مصرف زیاد، ممکن است منجر به افزایش قند خون و افزایش وزن ناخواسته شود. بنابراین، اعتدال کلیدی است.

انبه خشک را می توان به صورت شیرین یا بدون شیرینی خریداری کرد. توجه داشته باشید که نوع شیرین آن شکر بیشتری خواهد داشت. برچسب ها را بررسی کنید تا اطلاعات تغذیه را در بین مارک ها و گونه ها مقایسه کنید.

انبه ممکن است مزایایی برای کاهش خطر ابتلا به دیابت، سرطان و التهاب داشته باشد، بیشتر به دلیل محتوای آنتی اکسیدانی بالایی که دارد – یعنی پلی فنول ها و کاروتنوئیدها.

با این حال، تحقیقات نشان می دهد که فرآیند خشک کردن بر کیفیت تغذیه انبه، به ویژه مواد مغذی حساس به گرما مانند بتا کاروتن – نوع اصلی کاروتنوئید آن تأثیر می گذارد. در واقع، ممکن است تا 53٪ در مقایسه با میوه های تازه کاهش یابد.

با این حال، این بدان معنا نیست که انبه خشک دیگر منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها نیست، زیرا همچنان بتا کاروتن، بتا کریپتوکسانتین، لوتئوکسانتین و ویولاکسانتین را فراهم می کند.

انبه خشک همچنین فیبر غذایی را فراهم می کند که ممکن است به بهبود سلامت روده کمک کند در نهایت، داشتن مقداری انبه خشک ممکن است به کیفیت رژیم غذایی بالاتری منجر شود، زیرا شواهد نشان می‌دهد که مصرف میوه‌های خشک با بهبود مصرف مواد مغذی و اندازه‌گیری وزن و چربی کمتر بدن مرتبط است.