قابلمه تفلون اوج که غار علی صدر پیدا شد

بر اساس گزارش گروه NPD، فروش قابلمه تفلون اوج در سال 2021 به 2.7 میلیارد دلار رسید و بیش از نیمی از آن 1.8 میلیارد دلار ظروف نچسب بود. منطقی است، زیرا ظروف نچسب چندین مزیت عمده دارند، مانند تمیز کردن آسان، چسبیدن کمتر غذا به سطح و توانایی پخت با روغن یا کره کمتر.

با این حال، بسیاری از مصرف کنندگان در مورد ایمنی ظروف نچسب و انتشار مواد شیمیایی سمی نگرانی دارند. بنابراین ما با متخصصان متعددی صحبت کردیم، مطالعات اصلی را بررسی کردیم و آزمایش‌های آزمایشگاهی خود را در موسسه Good Housekeeping انجام دادیم تا بفهمیم:

در یک کلام بله. نیکول پاپانتونیو، مدیر آزمایشگاه لوازم آشپزخانه و نوآوری‌های آشپزی در موسسه Good Housekeeping، می‌گوید تابه‌های نچسب تا زمانی که بیش از حد گرم نشده باشند، ایمن هستند.

او همچنین توصیه می کند با دقت از آنها مراقبت کنید و پس از خراشیدگی یا نشان دادن علائم ساییدگی آنها را پرتاب کنید.

برای جلوگیری از احتمال فرود ذرات در غذای شما.

پخت و پز با تابه های آسیب دیده یا پیروی نکردن از دستورالعمل های سازنده برای استفاده می تواند خطر انتشار ترکیبات سمی را در تابه هایی که با PFAS ساخته شده اند، افزایش دهد. اگر از تابه های نچسب همانطور که در نظر گرفته شده استفاده کنید، ایمن خواهند بود.

و همه ظروف نچسب حاوی PFAS نیستند که ریشه نگرانی های بهداشتی است. انتخاب سرامیکی نچسب ما، برای مثال، بدون PFA، PFOA، کادمیوم و سرب است.

اما زمانی که ظروف نچسب ساخته شده با PFAS به دمای بیش از 500 درجه فارنهایت برسد، پوشش می تواند در سطح مولکولی شروع به شکسته شدن کند. این تجزیه می تواند باعث آزاد شدن برخی از ذرات و گازها شود.

یکی از زمینه‌های مهم نگرانی مصرف‌کنندگان PFOA، یک ماده شیمیایی است که در ساخت پوشش‌های ظروف نچسب، از جمله تفلون استفاده می‌شود.

PFOA با تومورها و مشکلات رشدی در حیوانات مرتبط است و کارشناسان نگرانی‌هایی را در مورد اثرات احتمالی آن بر انسان مطرح کردند. خبر خوب این است که از سال 2015 در ایالات متحده ساخته نشده است.

با این حال، تفلون هنوز در کشورهای دیگر تولید می شود، و PFOA در طبیعت بسیار پایدار است و آلودگی های گذشته هنوز می تواند خطرات بهداشتی محیطی را به همراه داشته باشد.