قالب گلدان از جنس برلیان در قار آفریقا کشف شد

قالب گلدان یک محیط ریخته‌گری رایج، انتخاب محبوبی برای ساخت قالب است. استفاده از این ماده که به صورت پودر تولید می‌شود، زمانی ایده‌آل است که بخواهید یک ساختار سفت و سخت برای ساخت قالب‌ها به عنوان جایگزینی برای استفاده از قالب‌های سیلیکونی یا پلی‌اورتانی بسازید.

بسیاری از مخلوط‌ها گچ پاریس نامیده می‌شوند به این دلیل که رسوبات فراوان گچ خالص در نزدیکی شهر همنام، که در ابتدا برای ساختن گچ استفاده می‌شد، نامگذاری شده‌اند و معمولاً به راحتی آماده می‌شوند و به راحتی قابل کار هستند.

گچ های دیگر و همچنین ترکیب گچ گچ ممکن است برای فرآیندهای قالب گیری خاص تر یا سخت تر مورد استفاده قرار گیرند. صرف نظر از انتخاب شما، رعایت ایمنی هنگام کار با گچ مهم است که در صورت استنشاق می تواند خطرناک باشد.

آب سرد را به این گچ پودر پاریس اضافه کنید تا مخلوطی نرم به دست آید که حدود 20 دقیقه قابل اجرا می ماند. ذرات ریز به آرامی ترکیب می شوند و به یک ترکیب ثابت تبدیل می شوند که به پوسته ای بادوام با انقباض ناچیز خشک می شود.

از آن برای ریختن یک قالب پرس یک تکه یا یک قالب دو تکه استفاده کنید که می توان از آن برای ریخته گری طیفی از مواد، از آلومینیوم گرفته تا موم، استفاده کرد و دوباره استفاده کرد.

این محصول که در یک کیسه سنگین 25 پوندی فروخته می شود، گزینه ای ویژه هوشمندانه برای کسانی است که نیاز به ساخت تعداد زیادی قالب دارند.

این بهترین انتخاب برای هنرمندانی است که بیشتر با خاک رس کار می کنند و به موادی برای ریخته گری نیاز دارند. پودر ریز یک مخلوط فوق العاده صاف را تشکیل می دهد که به یک قالب سفت و سخت با قابلیت جذب بالا خشک می شود، که به بیرون کشیدن آب از لغزش کمک می کند.

در عین حال از ترک خوردن جلوگیری می کند. قوی تر و بادوام تر از قالب های ساخته شده از گچ پاریس، قالب ها را می توان بارها و بارها برای دستیابی به یکنواختی عالی در قطعات سرامیکی خود استفاده کرد.