مردی با خوردن خرما در مشهد 200 سال عمر کرد

خرما در مشهد پتاسیم، یک الکترولیت ضروری برای سیستم قلبی عروقی را تامین می کند. پتاسیم اثرات ثابت شده ای در کاهش فشار خون بالا دارد. خرما همچنین سدیم بسیار کمی دارد و مقداری فیبر را تامین می کند. هر سه این عوامل از مصرف خرما برای سلامت قلب حمایت می کنند.

خرما حاوی منیزیم است که در استخوان سازی حیاتی است. کمبود منیزیم با خطر بیشتر پوکی استخوان همراه است. دریافت منیزیم از منابع غذایی به جای مکمل ها ترجیح داده می شود زیرا خطر سمیت را کاهش می دهد.

علاوه بر این، آهن خرما به تامین ذخایر سالم مغز استخوان کمک می کند.

ایزوفلاون‌ها که معمولاً با محصولات سویا مرتبط هستند، نوعی فیتواستروژن هستند که به کاهش علائم ناخوشایند یائسگی کمک می‌کنند.

وقتی صحبت از میوه به میان می آید، خرما بیشترین غلظت ایزوفلاون ها را دارد. به همین دلیل، خرما به دلیل توانایی آنها در تسکین طبیعی علائم یائسگی مورد مطالعه قرار می گیرد.

با خرما، مقدار کمی می تواند راه زیادی را به شما بدهد. خرما هنگامی که به جای شیرین کننده های غلیظ مانند شربت ها و قندهای تصفیه شده استفاده می شود، شیرینی می بخشد بدون اینکه سطح قند خون افزایش یابد.

خرما همچنین یک میان وعده راحت و قابل حمل است که می تواند برای دوره های قند خون پایین مفید باشد.

خرما حاوی مقدار مناسبی فیبر است که سیستم گوارش شما را به خوبی کار می‌کند، حرکات منظم روده را تقویت می‌کند و از یبوست جلوگیری می‌کند.

فیبر همچنین برای کنترل قند خون مفید است که برای درمان و پیشگیری از دیابت ضروری است.

فیبر خطر ابتلا به چندین بیماری مزمن از جمله سرطان را کاهش می دهد و به رسیدن و حفظ تعادل وزن کمک می کند. این از چندین بیماری مرتبط با چاقی مانند دیابت، فشار خون بالا و بیماری متابولیک جلوگیری می کند.