مصرف شلیل کیلویی موجب از بین رفتن غدد چربی در کودکان می شود

با توجه به محتوای بالای قندهای طبیعی، شلیل کیلویی باید با احتیاط توسط افراد دیابتی مصرف شود، گاهی اوقات عدم تحمل فردی به محصول وجود دارد.

شلیل در کاهش وزن
شلیل کالری کمی دارد، طعم عالی دارد و شما را برای مدت طولانی‌تری احساس سیری می‌کند و آن را به یک میوه فصلی ایده‌آل برای افرادی که رژیم دارند یا مراقب وزن هستند تبدیل می‌کند.

علاوه بر این، اگر در طول یک هفته از یک تا سه میوه در روز بخورید، نه تنها می توانید وزن خود را کاهش دهید، بلکه پاکسازی موثر بدن را بدون استفاده از آماده سازی های شیمیایی انجام دهید.

انتخاب و نگهداری شلیل
هنگام انتخاب شلیل، باید میوه ها را به دقت بررسی کنید، پوست آن باید صاف، یکدست و براق باشد، بدون هیچ نشانه آشکاری از برآمدگی یا آسیب های دیگر. اگر ساقه شلیل به شدت در تفاله دفن شده باشد، این نشانه رسیدن بیش از حد است، میوه آبدار نخواهد بود (کالوریزاتور).

سنگ شلیل باید کامل باشد نه اینکه به دو نیم شود. نگهداری شلیل کار دشواری نیست، فقط باید به یاد داشته باشید که میوه ها با یکدیگر تماس ندارند، آزادانه دراز بکشند. می‌توانید میوه‌ها را در یک کیسه کاغذی یا سبد، ترجیحاً در مکانی تاریک و خنک نگهداری کنید.

شلیل در آشپزی
شلیل به صورت تازه به عنوان یک میان وعده جداگانه یا یک عنصر در سالاد میوه و سایر تنقلات مصرف می شود؛ کمپوت، آب میوه، شهد و مربا از میوه ها تهیه می شود.

شلیل با گوشت و شکار خورش و پخته می شود، کبابی، خشک می شود. میوه ها پرکننده عالی برای پای ها هستند.

استفاده از شلیل در دوران بارداری مفید است. علاوه بر تمام عناصر لازم برای سلامتی موجود در این میوه، میوه ها به خلاص شدن از شر سمیت کمک می کنند یا حداقل تأثیر آن را به طور قابل توجهی بر بدن تضعیف می کنند.

حذف مایعات اضافی از بدن به روند کاهش وزن کمک می کند. البته شایان ذکر است که در این مورد توصیه می شود شلیل را در صبح مصرف کنید.