نمک سیاه هیمالیا بعد از آب کردن سفید می شود

نمک سیاه هیمالیا به دلیل طعم متمایز و کمی گوگردی آن از دیرباز در غذاهای هندی استفاده می شده است. این ماده اصلی چاات ماسالا است که برای چاشنی سالاد، چاتنی، کاری و البته اقلام چات استفاده می شود. همچنین در آیورودا برای درمان انواع بیماری ها استفاده شده است.

نمک سیاه، مانند انواع دیگر سنگ نمک، محتوای سدیم کمتری نسبت به نمک معمولی دارد. این باعث می شود سنگ نمک و نمک سیاه گزینه سالم تری باشند زیرا مصرف بیش از حد نمک می تواند خطر مشکلاتی مانند فشار خون بالا، اختلالات کلیوی، سکته مغزی و بیماری قلبی را افزایش دهد.

مصرف مقادیر کمتر سدیم برای افرادی که از فشار خون بالا و بیماری های قلبی عروقی رنج می برند نیز مفید است.

همانطور که قبلا ذکر شد، نمک سیاه هیمالیا در آیورودا برای تسکین اختلالات گوارشی استفاده شده است. به عنوان یک ملین عمل می کند و همچنین نفخ، سوء هاضمه، درد شکم، سوزش سر دل و حالت تهوع را درمان می کند.

نمک سیاه منبع خوبی از مواد معدنی دیگری است که بدن به آن نیاز دارد. آهن، پتاسیم، منیزیم، مس، کلسیم و روی. اینها در سنگ نمک و نمک سیاه به مقدار کمی وجود دارند که به هر حال بدن به آن نیاز دارد. مصرف منظم سنگ نمک و نمک سیاه ممکن است از کمبود مواد معدنی جلوگیری کند.

به مدیریت عضلات و اعصاب کمک می کند و پتاسیم موجود در نمک سیاه برای عضلات مفید است. این به آرامش آنها کمک می کند و ممکن است از گرفتگی و اسپاسم عضلانی جلوگیری کند. سدیم و پتاسیم موجود در سنگ نمک و نمک سیاه نیز برای عملکرد صحیح اعصاب بسیار مهم هستند.