کشمش طلایی در بازار با افزایش قیمت موجب هرج و مرج یک کشور شد

کشمش طلایی در بازار کالری کمی دارد که باعث می شود گرسنگی را بدون افزودن به کل کالری دریافتی رفع کند.

آنها حاوی قندهای طبیعی میوه و لپتین هستند که هر دو سرکوب کننده اشتها هستند. لپتین با افزایش فرآیند ترموژنز علاوه بر اینکه فرد را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد و احساس گرسنگی را کاهش می دهد، سلول های چربی را از بین می برد. این به کاهش وزن کمک می کند.

قندهای طبیعی موجود در کشمش به ارضاء دندان شیرین کمک می کند. آنها یک جایگزین عالی قند هستند و به کاهش وزن کمک می کنند کشمش برای کاهش لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) و افزایش لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) در صورت مصرف منظم مفید است.

این باعث بهبود سلامت قلب و کاهش تشکیل لخته های خون و سایر مشکلات قلبی عروقی می شود.

محتوای کم سدیم و پتاسیم بالای کشمش به تعادل سطح سدیم و در نتیجه آرامش رگ‌های خونی کمک می‌کند گنجاندن کشمش در رژیم غذایی یک راه موثر برای جلوگیری از رشد سلول های سرطانی است.

کشمش به عنوان منبع آنتی اکسیدان از بدن در برابر آسیب های اکسیداتیو و رادیکال های آزاد محافظت می کند. پیری زودرس، سرطان و رشد تومور در نتیجه آسیب اکسیداتیو است.

آنتی اکسیدان های موجود در کشمش فواید سلامتی مختلفی دارند.

فیتونوترینت‌های پلی فنولیک سرشار از کشمش هستند که به ریشه‌کن کردن رادیکال‌های آزاد که به بینایی آسیب می‌رسانند و باعث تحلیل ماهیچه‌های چشم می‌شوند، کمک می‌کند.

این به بهبود بینایی و سلامت کلی چشم کمک می کند سلامت پوست توسط ویتامین های K و C و اسیدهای چرب امگا 3 موجود در کشمش حاصل می شود.

یک بررسی منتشر شده در مجله آنلاین درماتولوژی هند بیان می کند که ویتامین C به بهبود زخم ها و اسکارهای آکنه کمک می کند. این به دلیل ماهیت بهبود دهنده بافت ویتامین C است.

ویتامین C همچنین در درمان هایپرپیگمانتاسیون و پیری معکوس مفید است.

بر اساس تحقیقات منتشر شده در مجله هندی فارماکولوژی، ویتامین K موجود در کشمش به درمان لکه‌ها، ترک‌های پوستی و سایر بیماری‌های پوستی از طریق خواص ترمیم زخم کمک می‌کند.