کفش کار ایمن پا نخست وزیر انگلیس در دریا پیدا شد

با این حال، هنگامی که جنگ در سال 1815 به پایان رسید کفش کار ایمن پا کار یدی بسیار ارزان تر شد و تقاضا برای تجهیزات نظامی کاهش یافت در نتیجه، سیستم برونل دیگر سودآور نبود و به زودی فعالیت خود را متوقف کرد.

مقتضیات مشابه در زمان جنگ کریمه، علاقه مجددی را به روش‌های مکانیزه کردن و تولید انبوه برانگیخت، که ماندگاری طولانی‌تری داشت یک کفاش در لستر، توماس کریک، طرح یک ماشین پرچ را در سال 1853 به ثبت رساند.

این فرآیند سرعت و کارایی تولید را بسیار افزایش داد او همچنین در اواسط دهه 1850 استفاده از ماشین های نورد بخار را برای سخت شدن چرم و ماشین های برش معرفی کرد.

چرخ خیاطی در سال 1846 معرفی شد و روشی جایگزین برای مکانیزه کردن کفاشی ارائه کرد. در اواخر دهه 1850، صنعت شروع به تغییر به سمت کارخانه مدرن، عمدتاً در ایالات متحده و مناطقی از انگلستان کرد.

یک ماشین دوخت کفش توسط لایمن بلیک آمریکایی در سال 1856 اختراع شد و تا سال 1864 کامل شد. با وارد شدن به همکاری با مک کی، دستگاه او به عنوان ماشین دوخت مک کی شناخته شد و به سرعت توسط تولید کنندگان در سراسر نیوانگلند مورد استفاده قرار گرفت.

با باز شدن گلوگاه ها در خط تولید به دلیل این نوآوری ها، بیشتر و بیشتر مراحل ساخت، مانند میخکوبی و تکمیل، خودکار شدند. در دهه 1890، فرآیند مکانیزاسیون تا حد زیادی کامل شد.

در 24 ژانویه 1899، همفری اوسالیوان از لاول، ماساچوست، حق ثبت اختراع برای یک پاشنه لاستیکی برای چکمه و کفش دریافت کرد.

فرآیندی برای تولید کفش‌های بدون دوخت، یعنی کفش‌های چسب‌دار در سال 1910 توسعه یافت. از اواسط قرن بیستم، پیشرفت‌ها در لاستیک، پلاستیک، پارچه‌های مصنوعی و چسب‌های صنعتی به تولیدکنندگان این امکان را داد که کفش‌هایی بسازند که به طور قابل‌توجهی از سنتی فاصله دارد.

تکنیک های کاردستی چرم، که ماده اولیه در سبک های قبلی بود، در کفش های لباس گران قیمت استاندارد باقی مانده است، اما کفش های ورزشی اغلب چرم واقعی کمی دارند یا اصلا چرم واقعی ندارند تخمین زده می شود که اکثر کفش های تولید انبوه به 1000 سال زمان نیاز دارند تا در یک landf تخریب شوند