با پونه کوهی قرمز از شر پوسیدگی دندان راحت شوید

پونه کوهی قرمز دارای چندین ترکیب ضد ویروسی و ضد التهابی است. آنها به پاکسازی ریه ها، کاهش التهاب و احتقان در ریه ها کمک می کنند. از این رو، به بهبود جریان هوا کمک می کند.

کارواکرول فراوان ترین فنل موجود در پونه کوهی است. با انواع مختلف باکتری ها مبارزه می کند. همچنین ایمنی را بهبود می بخشد که به مبارزه با علائم کووید کمک می کند.

بهتر است پونه کوهی را در حد اعتدال مصرف کنید. با این حال، این به این دلیل است که دوزهای بالا ممکن است اثرات مضری داشته باشد. همچنین، ممکن است به دلیل تیمول، یکی از فنل های موجود در پونه کوهی باشد.

می توانید برگ های پونه کوهی را در آب بجوشانید. بنابراین، می توانید چای پونه کوهی یا پوره درست کنید تا دیپ ها را تشکیل دهید.

پونه کوهی و زنجبیل ترکیبی عالی را ایجاد می کنند و طعم معطر تازه ای را به هر غذایی که اضافه می کنید ارائه می کنند. به عنوان مثال، می توانید آن ها را به سس پاستا اضافه کنید یا برای سالاد با هم خرد کنید.

چای پونه کوهی حاوی آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی است. فواید بسیاری برای سلامتی ارائه می دهد. می توانید از آن برای درمان گلودرد، مشکلات گوارشی، بی خوابی و سندرم روده تحریک پذیر استفاده کنید.

از زمان های قدیم، پونه کوهی برای درمان بیماری هایی مانند سنگ کلیه، اسهال، یرقان، اسپاسم و نفخ شکم استفاده می شده است.

وجود آنتی اکسیدان ها، روغن های فرار و سایر مواد شیمیایی گیاهی تقویت کننده سلامتی در پونه کوهی باعث خواص دارویی آن می شود. با این حال، تحقیقات بیشتری برای اثبات اثربخشی آن در کمک به کلیه ها مورد نیاز است.

تمام مواد تشکیل دهنده را جمع آوری کنید برگ های پونه کوهی را بشویید تا هرگونه کثیفی و زباله از بین برود.

پونه کوهی را به مدت 3 دقیقه در آب جوش قرار دهید تا دم بکشد وقتی طعم به حد دلخواه شما رسید، آن را بردارید یک لیوان را تا نیمه پر کنید و عسل را اضافه کنید تا حل شود. سرو کنید و لذت ببرید.